woensdag 3 augustus 2011

Contacten buitengewoon internationaal uitgebreid

Er zijn dagen dat je met maar een paar mensen contact hebt. In mijn vakantie bleef dat aantal personen vaak beperkt tot mijn eigen gezin. Tijdens je werk zijn er dagen dat je, naast familie, je directe collega’s en soms nog enkele directe relaties via je werk spreekt. In de dagen na mijn vakantie begon ik rustig aan. Niet al te veel contact.

Deze week, ik heb het over de eerste twee dagen van deze week, was dat anders. Bij FC Utrecht verzorgt ons bureau al jaren de perszaken. En in de week na mijn terugkeer van vakantie werd mijn schare contacten als dienstdoende persvoorlichter van de club binnen twee dagen buitengewoon internationaal uitgebreid.

Ga maar na:
Met de komst van drie nieuwe Zweedse spelers weten ook Zweedse journalisten de weg naar Utrecht te vinden. En dus bleek mijn nummer daar snel bekend.
Omdat FC Utrecht-speler Thomas Oar met het nationale elftal van Australië actief is in Colombia op het WK onder 20 (en daar glorieus scoorde tegen Ecuador) waren veel internationale journalisten op zoek naar contact met deze Australiër in Colombia. Via mijn telefoonnummer.

Omdat voor Nana Asare door de Ghanese voetbalbond te laat een visum voor Engeland was aangevraagd, moesten we deze week melden dat Nana de oefenwedstrijd Ghana-Nigeria in Wembley (London) aan zich voorbij moest laten gaan. Vanuit dit Afrikaanse land was men dan ook op zoek naar contact met deze getalenteerde middenvelder. Via ondergetekende.

Door de aanwezigheid van een Japanner in de selectie ben je als club verzekerd van veel interesse vanuit de Japanse media. In Nederland is een groep Japanners actief om hier het voetbal te volgen voor de media in hun thuisland. Toch wist een slecht Engels sprekende Japanse journalist vanuit Tokio mij deze week te bereiken met de vraag hoe het ging met ‘Sjakie’.

Uiteindelijk konden we deze week het nieuws brengen dat FC Utrecht een overeenkomst heeft gesloten met een club uit Uruguay over de komst van een nieuwe keeper. De speler was al verhuurd aan een club in Argentinië. Bovendien betrof het een doelman met de Paraguayaanse nationaliteit. U snapt dat ook vanuit Zuid-Amerika de journalisten de weg naar ondergetekende wisten te vinden.

En zo zijn je contacten binnen twee dagen buitengewoon snel internationaal uitgebreid.


Marcel Paapst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten